Subject: Küsimus isikuandmete kasutamise kohta teadustöös
From: "Mari-Liis Jakobson" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Aug 2025 11:20:29 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen Mari-Liis Jakobson, Tallinna Ülikooli poliitikasotsioloogia dotsent 
ning teadusprojekti "Poliitiline kaasatus radikaliseerumise ajastul 
(POLINERA)" juht (rahastajad: Nordforsk ja Eesti Teadusagentuur). Uuringu 
raames uurime rändetaustaga rahvastiku poliitilist lõimumist Eestis ja 
Põhjamaades (partnerid Sotsiaaluuringute Instituut, Roskilde Ülikool ja 
NORCE).

Projekti raames soovime uurida välispäritolu rahvastiku valimiskäitumist 
ning poliitilisi hoiakuid ning viia selleks mh läbi sotsioloogilise 
küsitlusuuringu. Käesolevaga soovime uurida võimalust saada vastavalt IKS-i 
paragrahv 6-le ligipääsu ametlikele registriandmetele (e-posti aadress 
ja/või telefoninumber ning sotsiodemograafilised taustaandmed), mis 
võimaldaksid meil pöörduda valimi moodustamiseks uuringu sihtrühma kuuluvate 
vastajate poole. Andmeid kasutame üksnes teaduslikel eesmärkidel, vastavalt 
isikuandmete kaitse üldmäärusele (GDPR) ja isikuandmete kaitse seadusele 
(IKS).

Saan aru, et selliste andmete väljastamise üle otsustab AKI. Palume Teilt 
infot:
- Millised on kehtivad nõuded ja protseduurid selliste registriandmete 
taotlemiseks? (Olen tutvunud IKSis ja IKÜMis olevate üldnõuetega, soovin 
infot ennekõike konkreetse taotlusprotseduuri kohta.)
- Milliste standardite ja turvameetmetega peaksime kontaktandmete 
töötlemisel arvestama? Hetkel oleme plaaninud küsitluse läbiviimise 
delegeerida küsitlusfirmale, kuivõrd Statistikaamet poliitikateemalisi 
küsitlusuuringuid läbi ei vii.
- Kas andmete taotlemiseks piisab TLÜ eetikakomitee loast või on veel 
mingeid paralleelmenetlusi, mida peaksime läbima?
- Kui pikk on sellisele registripäringule vastamise aeg?

Olen meeleldi valmis vastama täpsustavatele küsimustele.

Ette tänades,
Mari-Liis Jakobson
Tallinna Ülikooli poliitikasotsioloogia dotsent
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
53649368